Aafje verandert inzet zzp’ers vanwege nieuwe regels

Deel dit bericht:

Image description

Vanaf januari 2025 zijn wij genoodzaakt veranderingen door te voeren in de manier waarop we onze zorg organiseren. Dit is een direct gevolg van wijzigingen in wet- en regelgeving vanuit de overheid, specifiek de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties). De Belastingdienst ziet vanaf dat moment strenger toe op het voorkomen van werken als schijnzelfstandige. Vanaf dan mogen zzp’ers geen diensten meer in de zorg werken en zijn wij genoodzaakt de inzet van zzp’ers aan te passen.

Onze belangrijkste zorg blijft het leveren van goede en continue ondersteuning aan onze cliënten. Om aan de regels te voldoen, bouwen we de inzet van zzp’ers af en doen we er alles aan om deze diensten op een andere manier in te vullen. Dit doen we met vaste medewerkers, flexibele collega’s en waar nodig uitzendkrachten. Daarnaast bieden we huidige zzp’ers de mogelijkheid om bij Aafje in dienst te komen.

Onze prioriteit: continuïteit en kwaliteit van zorg
We begrijpen dat dit veranderingen met zich meebrengt en misschien vragen oproept. Daarom doen wij er alles aan om de overgang soepel te laten verlopen. Onze maatregelen omvatten nu: het aantrekken van nieuwe zorgmedewerkers via online campagnes, het bieden van flexibele werkafspraken en meer uren aan onze huidige medewerkers en waar nodig zetten we uitzendkrachten in, ondanks de hogere kosten.

Wat merkt u hiervan?
Hoewel er mogelijk nieuwe gezichten in onze teams komen, blijft de kwaliteit van zorg die u van ons gewend bent onveranderd. Wij nemen de tijd om deze overgang zorgvuldig te begeleiden, met oog voor uw wensen en behoeften.