Onderzoeksresultaten
De Beste Werkgevers score is gebaseerd op zes elementen: werkgeverschap, organisatietrots, organisatie richting, waardering, werk trots en het benutten van talent. Uit de resultaten van Aafje komt o.a. naar voren dat de betrokkenheid (8,1) en bevlogenheid (7,9) weer is toegenomen ten opzichte van vorige keer. Ook geven medewerkers aan dat ze bij Aafje plezier in hun werk hebben, een goede samenwerking binnen de teams, klantgerichtheid en waardering voor elkaar ervaren. Verbeterpunten zijn er ook; waardering, communicatie en samenwerking. Plezier in het werk staat bij de Aafje medewerkers bovenaan als het om trotspunten gaat.
Trots
Guy Buck en Peter Ploegsma, Raad van Bestuur: “Opnieuw krijgen we van onze medewerkers de erkenning dat kleinschalig en waardengedreven organiseren ook bij een grote zorgorganisatie als Aafje met 6.000 medewerkers, leidt tot een bovengemiddeld resultaat. En dat in grootstedelijk gebied, na de ontzettend heftige periode in de coronacrisis. Waarin onze medewerkers onder enorme druk een bijzondere en geweldige prestatie hebben geleverd. We zijn heel goed op weg en samen met een klanttevredenheid van een 8,6 gaan we verder met onze reis en ons verhaal!“
Ook de Ondernemingsraad van Aafje is blij met dit resultaat. Aeltke Dekker, voorzitter: “Als OR zijn we trots op alle medewerkers en op het bereikte resultaat dat Aafje weer benoemd is tot beste werkgever!”
Keurmerk Beste Werkgever
Het keurmerk is gratis en niet te koop. Organisaties verdienen het alleen door een goede beoordeling van hun eigen medewerkers. Aafje laat hiermee zien dat ze een hele goede werkgever is in de ouderenzorg binnen haar werkgebied. Aafje mag zich in 2021 ‘Beste Werkgever’ noemen. Beste Werkgevers is 17 jaar geleden door Effectory en Intermediair gelanceerd en inmiddels uitgegroeid tot een Europees, onafhankelijke keurmerk voor goed werkgeverschap. De best scorende organisaties worden beloond met het ‘World class Workplace Keurmerk’. Hiermee worden goede werkgevers beloond voor goed werkgeverschap, omdat ze geloven dat bedrijven waar medewerkers worden gewaardeerd beter presteren. En dat medewerkers het verschil maken.